Skapa något fantastiskt du med. Bli en del av EFKAB.

HR & Affärsstöd / Ekonomi Hur är det att jobba hos oss på EFKAB?

Vill du också jobba med oss? 

HR & Affärsstöd / Ekonomi  arbetar med verksamhetsstöd till samtliga avdelningar inom EFKAB. Affärsstöd stöttar verksamheten bl.a. med: Rekrytering, säkerhet, risk & brand, Onboarding, inköp, IT, anbudsadministration, ekonomi, redovisning, projektuppföljning, Lön & Förmåner, Sociala medier, chefsstöd, fackliga relationer, konferensadministration, systemstöd och mycket annat! Vill du göra skillnad? Varmt välkommen till oss!

Hittar du ingen ledig tjänst nedan som passar dig så är du välkommen med en spontanansökan till hr@efkab.se

Jobba hos oss Våra lediga tjänster

Projektcontroller

HR & Affärsstöd / Ekonomi

Trivs du med att arbeta nära projekt med kontroll för rätt lönsamhet? Då
kanske rollen som projektcontroller är något för dig! Som projektcontroller är
ditt främsta fokus att ansvara för att våra projekt följer sin utvecklingsplan avseende kvalité och ekonomi.

Som projektcontroller hos oss kommer du att ansvara för compliance funktionen avseende
projektstyrning och projektcontrolling. Detta innebär att du kommer att ställas
inför varierande arbetsuppgifter. Rollen ansvarar för att löpande följa upp ekonomin och analysera nyckeltalen i projekten, kontroll och uppföljning av projekt, avtal, budget och ÄTA. Intern kommunikation till affärsområdeschefer avseende förslag, åtgärder och uppföljning. Låter det intressant? Då är tjänsten rätt för dig och vi önskar att du söker omgående!

Personlighetsprofil:
Som person är du en prestigelös lagspelare som växer med ett stort eget ansvar.
Viktigaste är att du har rätt inställning, vill fortsätta lära dig mer, kan ta
initiativ, och alltid sätter kunden i fokus. För att lyckas i rollen krävs
också att du har ett ärligt engagemang i ditt uppdrag och sporras av att ligga
steget före. Dessutom är du flexibel och en person som kan skapa goda
relationer internt.
Du är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom området samtidigt som du
bidrar med dina erfarenheter. Du som söker är en utåtriktad person som arbetar
lika bra i grupp som självständigt. Du är kommunikativ och har lätt att knyta
och behålla kontakter samt vara affärsmässig. 

Kompetensprofil:
EFKAB söker dig som vill förstärka bolaget genom rollen som projektcontroller.
Du som söker bör ha ca 5 års erfarenhet av en compliance funktion. Meriterande
för denna tjänst är erfarenheter från konsult- och/eller entreprenadverksamhet
samt erfarenhet av kontroll och uppföljning av avtal, ÄTA och budget. Din
förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift är mycket
god.

Om oss:
Energi Funktion Komfort, Skandinavien AB (EFKAB) startade 2011 med engagemanget
och viljan att nå längre. EFKAB erbjuder kompetens och engagemang inom
projekt-& byggledning, projektering, installationssamordning och
provningsledning inom el- och teleanläggningar, ventilation, värme, sanitet,
klimat samt styr- och övervakningssystem. Våra uppdrag omfattar i huvudsak om-
och nybyggnationer med en stor variation på projektstorleken, allt ifrån stora
köpcentrum till bostadsrättsföreningar.

Till skillnad från traditionella teknikkonsulttjänster där tiden är preliminär,
omfattningen är generell och priset en budget har vi på EFKAB har tagit en
position där tiden är definitiv, omfattningen definierad och priset fast.
Leveransen är transparent, mätbar och enkel. Bättre totalekonomi och mätbart
resultat.

Vi har en platt organisation med ordning och reda samt mycket frihet under ansvar. Under
2016 blev vi utsedda till DI Gasell-företag och vår VD blev Årets unga VD. 2017
och 2018 blev vi utsedda till DI Gasell-företag igen.

Vi värdesätter våra medansvariga, bl.a. genom möjlighet till personlig utveckling
internt genom kunskapsåterföring och externt genom utbildning och intressanta
projekt. EFKAB skapar en trivsam miljö baserat på individuella behov och
önskemål. Vi uppmuntrar egna initiativ till utveckling såväl som gemensamma
aktiviteter för trivsel. Hos oss är det viktigt att ha roligt tillsammans. Vi
erbjuder goda anställningsvillkor, bra förmåner och har kollektivavtal. För oss
är det viktigt att anställda har bra balans mellan privatliv och
arbetsliv. 

Våra kontor
finns i Stockholm, Halmstad, Jönköping, Karlstad, Luleå, Göteborg och Uppsala.

Omfattning:
Heltid/Tillsvidare

Lön: Enligt
överenskommelse

Placeringsort:
Stockholm, inrikes resande kan förekomma

Ansökan: 
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV eller LinkedIn länk. Intervjuer sker löpande skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsansvarig Alexander
Andersson på tel:  073-322 93 38 

Läs mer Ansök nu

Upptäck mer Våra affärsområden